Web Toolbar by Wibiya

duminică, 3 mai 2015

Drob din ficat de pui cu ciuperci si oua de prepelita

 
Drobul este preparatul meu preferat de Paste. Il fac dupa reteta mamei mele si intotdeauna mi-a iesit delicios. De obicei il fac din ficat de pui amestecat cu rinichi si inima de oaie, insa acum am folosit doar ficat de pui si ca sa nu fie inecacios am pus ciuperci. L-a mancat chiar si fata mea care desi iubeste pateul de ficat nu manca niciodata drob sau tocanita de ficat. A avut ideea sa-l manance cu sos de merisoare si i-a placut, eu nu am incercat dar ea mi-a mai cerut o portie semn ca i-a placut combinatia.
 
Ingrediente:
 
1 kg ficat de pui
2 cani cu lapte (pentru ficat)
2 cutii ciuperci (daca folositi ciuperci proaspete este mai bine)
1/2 cana ulei
2 cepe mari
5 catei de usturoi
2 legaturi ceapa verde
2 legaturi usturoi verde
1/2 legatura marar
1/2 legatura patrunjel
3 oua mari
oua de prepelita fierte (eu am avut 11)
sare si piper dupa gust
25 g unt
 
Preparare:
 
Se pregateste ficatul de pui asa cum am explicat la reteta de ficatei de pui cu ceapa . Cand este gata pregatit se trece la prepararea drobului.
Se toaca cele doua cepe julien, ceapa si usturoiul verde se toaca rondele pana la frunze. Cei cinci catei de usturoi se curata si se toaca marunt. Daca folositi ciuperci intregi le taiati si pe acestea in feli subtiri.
Intr-o cratita incapatoare se pune uleiul apoi restul legumelor (ceapa, usturoiul, ciupercile, ceapa si usturoiul verde) si se calesc impreuna la foc potrivit.


Cand apa lasata s-a evaporat se pune ficatul de pui bine scurs. Dam focul la minim si punem capacul. Nu amestecam pentru ca riscam sa il faramitam. Se lasa sa fiarba vreo 10 minute apoi se intoarce pe cealalta parte si se mai lasa 4-5 minute ca sa se patrunda bine.


Cand este gata se scoate putin cate putin si se toaca marunt cu un cutit.


Se pune la loc in cratita in care l-am calit si se amesteca cu verdeata si cu frunzele de usturoi si ceapa verde toate tocate marunt.


Se bat cele 3 oua mari ca pentru omleta si se toarna peste amestecul de ficat si verdeturi. Se adauga sare si piper dupa gust si se amesteca pana la omogenizare.


Se unge o tava cu unt si se pune jumatate din compozitia de drob apoi se pun ouale de prepelita fierte si curatate de coaja.


Se pune restul compozitiei peste avand grija sa acoperim bine ouale, se niveleaza si se pune deasupra, din loc in loc cubulete de unt. Se coace in cuptorul incins la 150C pentru 50 minute sau pana se rumeneste frumos. Se serveste rece si obtional cu sos de merisoare ;) .

 
 
Aceasta reteta a fost scrisa pentru doua provocari culinare dragi mie, Traditie si gastronomie romaneasca, care in luna aprilie a fost gazduita de mine si a avut ca tema drobul si traditiile romanilor de Paste , iar cealalta provocare Cutia misterelor gazduita de Gina care a propus ca ingrediente urmatoarele : carne de porc, pasare sau miel, organe, ceapa, usturoi, ciuperci, vin si vedeta oul .




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu