Web Toolbar by Wibiya

vineri, 27 martie 2015

Gogosi la cuptor cu scortisoara


Acum ceva vreme am primit o oferta de la Green Sugar sa testez produsele lor si am acceptat. Sincer abia asteptam verdictul mamei mele, iar acesta a fost peste asteptarile mele. Amandoua am incercat in trecut inlocuitori ai zaharului si nu am fost prea multumite de rezultatele pe care le-am obtinut. In cazul Green Sugar Cooking totul a fost perfect. Verdictul ei a fost "wow, este mai bun decat zaharul" si nici nu modifica gustul sau culoarea la temperaturi ridicate asa ca puteti sa il folositi cu incredere. Drept urmare mi-a trimis doua retete care ei ii plac foarte mult, aceste gogosi cu scortisoara si o reteta pe care urmeaza sa o pun curand: gem din smochine uscate, la ambele a folosit acelasi produs.
Daca ati citit articolul meu Cum prajiturim sanatos ati vazut acolo ca intr-un an, mama mea, a pierdut un numar impresionant de kilograme, asa ca, desi in mod normal, gogosile sunt prajite in ulei, acestea au fost facute la cuptor pentru a reduce continutul de grasime si implicit numarul de calorii, dar nu si gustul.
Iata reteta.

 
Ingrediente:
 
500 g faina + putina faina pentru presarat pe masa
1/2 lingurita sare
1 plic drojdie uscata
1 ou mare
200 ml lapte degresat cald
75 ml apa calda
coaja rasa de la o portocala
lapte + green sugar + scortisoara (pentru tavalit)
 
Preparare:
 
Cerneti faina si sarea intr-un castron mare. Amestecati drojdia cu green sugar si apa calduta. Faceti o gaura in faina si turnati laptele cald, coaja rasa de portocala, oul batut cu furculita, ca pentru omleta,  si amestecul de drojdie, apa si green sugar. Se amesteca toate pana se obtine un aluat moale. Se pune aluatul pe masa presarata cu faina si se framanta pana devine elastic si nu se lipeste de maini.
Se imparte in 20 bucati egale si se modeleaza in forma de bilute.
Se pun bilutele, distantate intre ele, in tavi in care am pus hartie de copt si se lasa la dospit 40 minute sau pana isi dubleaza volumul.
Se incalzeste cuptorul la 200C si se coc gogosile 12-15 minute sau pana capata o culoare aurie. Se lasa putin la racit dupa care se ung cu lapte si se tavalesc prin Green Sugar amestecat cu scortisoara.
Acum as vrea sa fac un calcul simplu ca sa vedeti diferenta intre aceste gogosi si gogosile simple, clasice.
Aceste gogosi au urmatoarele valori nutritionale:
total calorii (20 buc) -511 ceea ce inseamna 26 calorii / bucata
 
din care
 
proteine (18,465g) - 74 calorii
grasimi (1,836g) - 17 calorii
carbohidrati (105,175g)  - 420 calorii
 
Dupa cum observati toate aceste calorii sunt in principal din carbohidrati, adica, provin in principal de la faina, Green Sugar are 0 calorii. Facand o comparatie cu gogosile simple clasice, care la 100 g au 426 calorii , va las pe voi sa alegeti ce credeti ca este mai bine, o dieta restrictiva, fara dulciuri sau o dieta in care din cand in cand sa ne mai facem si poftele fara sa ne simtim vinovati.
 
Enjoy!

6 comentarii:

  1. Mmmm,ce frumoase sunt,trebuie sa incerc si eu reteta dar nu stiu unde gasesc Green Sugar
    O zi minunata in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga doamna, Green Sugar puteti comanda de pe sit-ul lor, am pus link in articol sau puteti cumpara din farmaciile Dona.

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata minunat!!!
    Mie Green sugar nu mi-a facut impresie buna pana acum :( Eu folosesc de mult timp indulcitori si vorbesc in cunostinta de cauza. Mi-a ramas de probat indulcitorul lichid. Poate face el impresie mai buna :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Cristina. Ce anume nu ti-a placut la Green Sugar, sunt curioas. Mamei mele i-a placut, eu nu l-am incercat, da-mi un indiciu ca vreau sa o intreb :)

      Ștergere
    2. Cand il mixezi sau il amesteci emana un praf inecacios si persistent de nu poti sa mai stai langa castron. Dupa coacere ramane gust usor amarui si nici nu indulceste cum trebuie. Am mai observat ca in timpul coacerii iese foarte mult fum din cuptor, ca si cum blatul se arde. Nu stiu ce sa zic, dar parca mi-e si frica sa-l mai folosesc in preparate. Inca nu am incercat indulcitorul lichid, dar te anunt cand o fac :) Mamei tale nu i sa- parut nimic ciudat cand l-a folosit? Nu a observat si ea ce am observat eu?

      Ștergere
    3. Sincer , nu mi-a zis nimic din tot ce ai observat tu. Mai are ceva si am sa o pun ca coaca doua prajituri la fel una cu zahar si una cu Green Sugar sa vad ce imi spune. Singurul lucru a fost ca se astepta sa fie foarte dulce si sa foloseasca o cantitate mai mica, dar mi-a spus ca a cantarit un pliculet de GS, l-a golit si a pus in loc zahar, aceeasi cantitate, apoi si-a facut doua cafele una cu zahar si una cu GS si nu a observat vreo diferenta. In schimb gustul GS, fara sa il puna in ceva, i s-a parut racoros ceea ce i-a placut mult.

      Ștergere