Web Toolbar by Wibiya

miercuri, 31 decembrie 2014

Prajitura cu scortisoara si miere


Iubesc aceasta prajitura din mai multe motive. Primul ar fi ca imi aminteste de casa, de zapada multa, de miros de portocale si scortisoara, de cafeaua de dimineata bauta impreuna cu tata (din pacate nu o sa mai am placerea asta in aceasta viata) si nu in ultimul rand de sezonul sarbatorilor de iarna.
Daca mai tineti minte, la inceputul acestui an am lansat o provocarea Cutia Misterelor , care iata ca a ajuns la ultima editie din acest an, iar cea care a deschis provocarea lunii decembrie este Gina si al ei blog  Pofta Buna. Ingredientele propuse de ea au fost unele de sarbatoare, avand scortisoara ca vedeta, iar cand le-am vazut am stiut imediat ce am sa fac.
Daca vreti sa incercati si voi mai aveti timp si cu siguranta v-au mai ramas cateva din ingrediente prin camara. Aveti insa grija sa nu o ardeti, ca mine, care din cauza ca taman azi mi s-a infundat scurgerea din bucatarie si am facut o inundatie care m-a tinut pe loc ceva timp, am uitat de prajitura in cuptor. Dar nu-i bai ca a fost arsa doar putin si am rezolvat repede problema. Sa va spun repede reteta ca sa aveti timp sa o faceti.


Ingrediente:
 
120 g unt la temperatura camerei
1 masura zahar muscovado
1 ou mare
1 cana suc de portocale fierbinte
1 1/4 masuri miere
1 lingurita bicarbonat de sodiu
1 lingurita praf de copt
2 lingurite de scortisoara macinata
1/4 lingurita cuisoare macinate
2 1/2 masuri faina
1/2 lingurita sare
coaja rasa de la o portocala
 
pentru topping
 
1/2 masura zahar muscovado
1 lingurita scortisoara
1/2 masura nuci tocate marunt
 
pentru icing
 
1/2 masura zahar pudra
putin suc de portocale



Preparare:
 
Incingeti cuptorul la 180C. Tapetati cu unt si faina o forma de tort cu marginile detasabile.
Pregatiti apoi topping-ul amestecand toate ingredientele.
Frecati bine untul cu zaharul muscovado pana cand se face spuma. Adaugati apoi oul si coaja rasa de portocala si bateti in continuare pana amestecul devine o crema fina.
Separat amestecati toate ingredientele uscate si cerneti ca sa nu fie cocoloase in faina.
Incepeti apoi sa adaugati alternativ putin cate putin peste crema din unt, zahar si ou mierea amestecata cu sucul de portocale si apoi amestecul de ingrediente uscate. Procedati asa pana cand ati terminat totul de adaugat, ultimul trebuie sa fie amestecul de faina.

 

Turnati apoi in forma de tort si presarati deasupra toppingul din nuci, zahar si scortisoara.


Dati la cuptor pentru aproximativ 45-50 minute sau pana trece testul cu scobitoarea.
Cand este gata lasati prajitura sa se raceasca in forma vreo 10 minute, apoi desfaceti marginile formei de tort si transferati pe platou. Cand este complet racita pregatiti icing-ul amestecand zaharul pudra cu suc de portocale, putin cate putin, pana obtineti o pasta nici prea lichida dar nici prea tare pe care sa o turnati peste prajitura.


Prajitura cu scortisoara si miere este foarte aromata si are o culoare frumoasa datorita zaharului muscovado. Bineinteles ca puteti folosi si zahar brun sau normal in locul zaharului muscovado, eu l-am folosit pe acesta pentru ca imi place tare mult.
 
Enjoy!

 

2 comentarii: