Web Toolbar by Wibiya

joi, 5 iunie 2014

Lipie cu seminte de susan si nigella


Nu stiu voi cum sunteti dar eu ador mirosul de paine coapta in casa. Cu toate astea fac destul de rar, poate si din cauza ca nu am prea multa rabdare sa las aluatul la crescut. Azi mi-am luat inima in dinti si am zis ca nu-i un capat de tara daca astept vreo ora si ceva pana creste si am facut minunatiile astea de lipi. Initial am facut doar o portie, adica trei lipii, dar cand le-am gustat mi-au placut atat de mult ca am mai facut 3 portii. Nici nu pot sa compar gustul, este infinit mai bun decat ale celor cumparate ca sa nu mai vorbim ca sti ce pui in ele, fara coloranti si alti aditivi.
Iata cum le-am facut eu.

Ingrediente: (o portie - 3 lipii cat palma de mari)

230 g faina alba
200 ml apa calduta
1 lingurita de zahar
1/2 lingura ulei de masline
1 lingurita drojdie uscata
seminte de susam
seminte de nigella
1/2 lingurata sare
2 linguri ulei de masline pentru uns painea
faina pentru presarat blatul de lucru si tava in care se coc lipiile


Preparare:

Intr-un vas destul de mare se pune apa, drojdia si zaharul. Se amesteca de catava ori si se lasa deoparte vreo 10 minute. Faina se cerne impreuna cu sarea. Dupa cele 10 minute se adauga faina in vasul cu apa si drojdia si se amesteca pana se obtine o coca cu o consistenta destul de moale. Se pune uleiul de masline si se mai amesteca pana cand acesta a fost incorporat. Nu framantati aluatul prea mult. Presarati putina faina peste aluat si in vasul un care il asati a crescut. Acopetiti cu folie de plastic si lasati coca sa creasca intr-un loc cald ferit de curenti de aer pentru o ora.


Dupa o ora coca aproape isi tripleaza volumul. Incercati sa o scoateti din vas pe batul de lucru (presarat cu faina) fara sa scoateti prea mult aer din ea.


Impartiti coca in trei si cu palma formati lipiile pe care le puneti in tava (tapetata bine cu faina) in care le veti coace. Ungeti lipiile cu ulei de masline si presarati seminte de susan si nigella.
Lasati din nou la crescut pentru 20-30 minute.


Dati tava la cuptor , incins in prealabil, la 200C pentru 25-30 minute sau pana capata o culoare aurie.
Lipiile au miezul pufos si coaja crocanta si cel mai important lucru se mananca cat ai zice
 
"Pofta buna"


Un comentariu:

  1. Foarte buna reteta. Multumesc.Tocmai am facut si eu 3 lipii si au iesit minunat.👌

    RăspundețiȘtergere