Web Toolbar by Wibiya

duminică, 16 februarie 2014

Risotto cu capsuni



Prima data cand am gustat acest risotto nu am stiut ce sa cred. In meniu era la sectiunea fel principal nu la desert, dar cum imi place sa incerc tot ce este nou pentru mine am comandat o portie. Mi-a trebuit o singura inghititura ca sa ma indragostesc de el.
Iata reteta mea.




Ingrediente:(pentru 2 persoane)
 
200g orez Arborio (orez cu bob scurt)
400-500 ml supa de legume
1/2 ceapa medie
4 linguri de unt
3 linguri paemezan ras
10 capsuni mari (eu am folosit congelate dar pentru rezultate mai bune folositi proaspete si bine coapte)
1/4 pahar vin spumos (eu am folosit vin spumos fara alcool ca sampania pentru copii)
sare pentru gust
2 capsuni mai mici si putin otet balsamic pentru decor



Preparare:
 
Intr-o cratita, la foc mediu, puneti 2 linguri de unt si cand este aproape topit adaugati ceapa taiata marunt. Lasati-o sa se caleasca pana devine translucida. Adaugati apoi orezul si lasati-l sa se prajeasca pana absoarbe tot untul si devine si devine aproape transparent. Amestecati mereu si aveti grija sa nu il ardeti.
Puneti vinul spumos si lasati pe foc pana alcoolul se evapora iar orezul a absorbit lichidul. Acum incepeti sa adaugati supa de legume cate un polonic pe rand. Asteptati ca supa sa se evapore aproape complet inainte de a adauga din nou. Dupa 15 minute de cand ati pus orezul adaugati capsunite taiate cubulete si amestecati bine. Continuati sa adaugati supa de legume pana se termina. Orezul mai are nevoie de aproximativ 5 minute sa fie gata. Cand devine "al dente" luati-l de pe foc, adaugati restul de unt si parmezanul ras. Potriviti de sare daca mai trebuie.
Serviti risotto cu capsuni imediat, decorat cu cate o capsuna si stropit cu putin otet balsamic.
 
Enjoy!



Aceasta reteta face parte din seria Bucatar Curajos a carei gazda este luna aceasta Ioana. Ea ne-a propus risotto cu rodie dar pentru ca nu am gasit am preparat acest risotto cu capsuni delicios.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu