Web Toolbar by Wibiya

joi, 5 decembrie 2013

Chec cu lamaie

 
Ioana gazda Provocarii Secrete m-a trimis in vizita la Alina. Deviza blogului ei "o dieta echilibrata inseamna cate o prajitura in fiecare mana" mi se potriveste perfect :) . Daca ma intrebati ce imi place sa gatesc cel mai mult, am sa va raspund, DULCIURI, asa ca asta am cautat. Am gasit reteta Chec cu lamaie si mac din Cartea Regala de Bucate, o carte pe care o am, dar, din pacate, nu am facut nimic din ea, deci un bun prilej pentru mine sa incerc ceva de acolo.

Blogul gazdei noastre se numeste Pasiune si Culoare asa ca m-am jucat putin si cu pozele.
Dar sa nu va mai tin de vorba si sa trecem la treaba. Am modificat doar putin reteta pentru ca aici semintele de mac sunt ilegale si nu se gasesc la vanzare, iar ca sa va arat ca o reteta simpla poate deveni una potrivita pentru o sarbatoare am decorat checul cu glazura de lamaie cu zahar si capsuni.
 
 
Ingrediente:
 
blatul
 
225 g unt
225 g zahar
225 g faina
4 oua
coaja rasa de la o lamiae
1 plic praf de copt
un praf de sare
 
 
siropul
 
100 ml apa
100g zahar
zeama de la 2 lamai
 
glazura
 
200 g zahar pudra
zeama de la o lamiae
 
capsuni pentru decor
 

 
Preparare:
 
Se mixeaza untul cu zaharul pana devin o compozitie cremoasa aproape alba iar zaharul este dizolvat complet. Se adauga ouale pe rand si se amesteca bine de fiecare data. Apoi se adauga coaja rasa de la o lamaie si se omogenizeaza. Se amesteca faina cu praful de copt si sarea si se adauga peste compozitia din oua, unt si zahar. Se pune compozitia intr-o tava tapetata cu unt si faina sau cu hartie de copt (depinde ce fel de forma folositi) si se da la cuptor, incins in prealabil, la 180C pentru 40 minute sau pana trece testul cu scobitoarea.
Intre timp se prepara siropul amestecand toate ingredientele. Se fierbe la foc mic pentru 10 minute. Imediat ce checul este gata, se scoate din cuptor si se inteapa pe toata suprafata cu o furculita sau o scobitoare. Se toarna siropul fierbinte peste si se lasa sa se raceasca in tava. Este foarte important ca atat siropul cat si checul sa fie fierbinti.
Cand s-a racit se prepara glazura amestecand zaharul pudra cu zeama de lamiae pana dezine o pasta alba. Se scoate checul din tava, se intinde glazura si se decoreaza cu capsuni.
 
Sper sa va placa si varianta mea de chec cu lamiae si poate il incercati chiar de sarbatori.
 
 
Enjoy!
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu