Web Toolbar by Wibiya

marți, 26 noiembrie 2013

Humus

 
Desi il fac aproape in fiecare saptamana inca nu aveam aceasta reteta pe blog. E foarte simplu de facut, dar sa stiti ca multa vreme am preferat sa-l cumpar. Mi se parea greu de facut dar nu este asa.
Imi amintesc ca m-am hotarat sa-l fac dupa ce am petrecut cateva zile intr-o delegatie cu sotul meu. Pentru ca a stat mai mult de o luna a fost cazat intr-un apartament al companiei pentru care efectua o lucrare si de cele mai multe ori ajungea seara obosit si nu avea chef sa mearga la restaurant asa ca isi comanda cina online. Asta s-a intamplat si intr-una din zilele in care l-am vizitat. Pentru ca este egiptean prefera mancarea araba si cautand prin meniurile restaurantelor pe aplicatia Foodpanda a comandat printre altele si humus. Mi-a placut foarte mult, era total diferit de ceea ce cumparam eu din supermarket la cutie sau borcan si m-am hotarat sa il fac singura.
 
 
Daca vreti sa gustati acest preparat aveti la dispozitie vreo trei metode (am exclus aici cea folosita de mine la inceput :D). Asadar, prima si cea mai simpla este sa intri pe http://www.foodpanda.ro/, pentru ca acum exista si in Romania si au chiar si acea  aplicatie pentru mobil si sa introduci pur si simplu zona ta, bucataria traditionala care te intereseaza, ce restaurante sau chiar ce pret preferi. Vei afla si programul de lucru al restaurantelor si cat timp le va lua sa ajunga la tine. Deci daca esti la servici si in pauza de masa ai chef de humus sau esti acasa si esti prea obosit(a) sa gatesti ceva sau ai musafiri neasteptati, nimic mai usor Foodpanda iti vine in ajutor. Va recomand sa-l incercati, eu am fost foarte multumita.









 
A doua metoda cea pe care o prezint acum este sa folositi naut gata fiert, la conserva, si ca sa faceti aceasta reteta va ia cam 5 minute cu indulgenta. A treia metoda este putin mai lunga si necesita cateva ore bune. Aveti nevoie de naut uscat pe care il puneti in apa cu o lingura de bicarbonat de sodiu peste noapte. A doua zi il clatiti bine si il puneti la fiert pana cand boabele se inmoaie si se sfarama intre degete. Daca aveti o oala sub presiune totul va fi mai usor.
 
Eu am ales cea de-a doua metoda, asa ca iata reteta:
 
Ingrediente:
 
1 cutie (400 g) naut (daca folositi naut uscat aveti nevoie de 260 g naut fiert si 140 g din apa in care a fiert nautul)
3 linguri tahini (pasta de seminte de susan)
4 linguri ulei de masline
sucul de la 1/2 lamaie
1 lingura chimion (cumin) macinat
un catel de usturoi
sare dupa gust
 
pentru decor
 
ulei de masline
boia de ardei dulce sau iute
 
Preparare:

Puneti toate ingredientele intr-un tocator electric sau blender (daca folositi o conserva de naut de calitate puneti cu tot cu apa in care a fost conservat daca nu clatiti si adaugati 140 g apa) si se mixeaza bine pana cand totul devine o pasta cu o consistenta fina. Humusul se serveste cu lipie araba sau orice altceva va place voua si veti avea o gustare excelenta pentru o zi de post si nu numai.
V-am spus ca e simplu.
 
 
Enjoy!
 
 

2 comentarii:

  1. Intru pentru prima data pe pagina ta , recunosc ca ma atras prenumele tau :) , pentru ca-l port si eu . Ai retete interesante , eu sunt vegana ,dar lui Cristi ii gatesc traditional . Cautam o reteta de humus si uita ca am gasit-o , o voi face cu siguranta , ca tare imi place :) . Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult pentru vizita. Ma bucur ca ai intrat si sper sa te intorci nu doar pentru retete traditionale. Vei gasi ceva sa te inspire si pentru tine.

      Ștergere