Web Toolbar by Wibiya

sâmbătă, 12 octombrie 2013

Sarmalute in foi de vita de vie cu carne de gasca

 
 
Dragii mei va mai amintiti poate ca in vara aceasta am participat la un concurs organizat de Culinary Events - grupul profesionistilor in gastronomie de pe Facebook si am castigat locul al II-lea cu o reteta de sarmale pe care inca nu o am pe blog. M-am gandit intai ca nu are rost, cine va cauta o reteta de sarmale, toata lumea stie sa faca.  Apoi m-am razgandit si iata a venit timpul sa va prezint aceasta reteta minunata pe care nu trebuie  sa o las necunoscuta, ar fi pacat , asadar o timit sa participle la concursul Descopar retetele delicioase ale tuturor mamelor cu Philips Multicooker pe Gustos.ro


Am invatat sa fac aceste sarmale de la o persoana draga mie care din pacate nu mai este printre noi. Mancarurile gatite de ea greu am sa le uit, cea mai buna ciorba de cocos, cele mai bune sarmale (acestea de gasca erau preferatele mele), cele mai bune gogosi si multe, multe altele ca mi-ar lua o zi intreaga sa vorbesc numai despre asta.
Asa ca ma opresc si va dau reteta  sarmalelor mele carora le-am dat o forma moderna ca sa tinem pasul cu vremurile, pentru ca, desi, avem mancaruri minunate cred ca ar trebui sa umblam putin la modul de prezentare.
Ingrediente:
1kg carne de gasca (piept si pulpe fara piele)
2 cepe tocate marunt
1 cana verdeata tocata (marar, patrunjel, cimbru proaspat)
½ cana orez
3-4 linguri ulei
1 lingura boia de ardei dulce
2 linguri pasta de tomate
½ kg rosii proaspete
Foi de vita
 
Sare si piper dupa gust
Preparare:
Se caleste ceapa pana cand devine translucida, se adauga pasta de tomate, orezul , boiaua de ardei, sare si piper. Se lasa pe foc pana cand toate aromele se intrepatrund.  Se ia de pe foc  si se adauga carnea care a fost tocata in prealabil si apoi verdeata. Se mai adauga sare si piper daca este necesar.
Se impacheteaza sarmalele , se aseaza intr-o oala pe fundul careia am pus cateva frunze de vita de vie si se toarna peste ele rosiile facute pasta intr-un blender. Se pune apa sau vin alb, ca tot suntem in sezonul vinului, cat sa le acopere si se dau la cuptor pentru 2-3 ore.
Se servesc cu smantana alaturi de un pahar de vin bun.
Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Arata grozav de bine, n-am mancat sarmale cu carne de gasca pana acum, dar de-acum trebuie, ca nu mai pot de pofta dupa ce am vazut prezntarea ta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru vizita Gela. Incearca aceste sarmale sunt delicioase. Te astept cu impresii.

      Ștergere