Web Toolbar by Wibiya

duminică, 18 august 2013

Salam de biscuiti de post

 
Dragii mei va invit la o noua provocare. De data asta este vorba de Provocarea Secreta lansata de Ama la sfarsitul anului 2011. Un proiect foarte frumos pe care il urmaresc inca de la inceput si iata ca acum particip. In aceasta luna gazda provocarii este Bucataria Elenei care mi-a repartizat un blog al unei poete gurmande pe care il cunosteam de ceva vreme si chiar am incercat cateva retete. Va invit sa-l frunzariti si sa incercati retetele. Craita mea in bucatarie din aceasta luna m-a ispitit cu atat de multe bunatati incat mi-a fost foarte greu sa aleg. Pana la urma am ales sa fac acest salam de biscuiti de post din doua motive: nu mai facusem salam de biscuiti de foarte multa veme si am vrut sa-i fac o surpriza fetei mele pentru ca o cheama Maria si ii place tare mult. Asa ca iata-l, in doua variante, sub forma de salam si in haine de sarbatoare ca sa celebram ziua de Sf. Maria.

Am adus cateva modificari retetei pentru ca nu am gasit rahat desi am cautat prin mai multe supermarketuri.

 
Ingrediente:
 
600g biscuiti simpli
30g cacao
250ml lapte de cocos
100g ulei de cocos (puteti folosi margarina eu am preferat uleiul de cocos pt. ca este mai sanatos si se solidifica la temperaturi sub 24C)
200g zahar
200g coacaze negre uscate
200g migdale
esenta de vanilie sau rom(eu nu gasesc esenta de rom aici asa ca o sa vedeti in retetele mele doar vanilie, apa de trandafiri sau apa de flori de portocale )
 
Pentru decor:
 
250g biscuiti simpli
ciocolata de post
capsuni
frunze de menta
 
Ciocolata de post:
 
3/4 cana ulei de cocos
3/4 cana miere
3/4 cana cacao
1 lingura extract de vanilie
un praf de sare
 
Preparare:
 
Foarte simplu de preparat acest salam de biscuiti si foarte delicios.
Am inceput prin a sfarama biscuitii si migdalele. Eu am ales sa folosesc un tocator electric dar puteti sa lasati biscuitii mai mari. Fierbeti apoi laptele de cocos impreuna cu zaharul si cacaoa si puneti amestecul peste biscuiti si migdale. Amestecati bine si lasati vreo 10 minute. Puneti uleiul de cocos, vanilia si coacazele uscate si amestecati pana obtineti o compozitie tare din care modelati un salam rulat in folie de plastic. Se da la rece si se taie in forma dorita.
 
Pentru a obtine salamul in haine de sarbatoare taiati bucati mai mari pe care le inveliti in ciocolata de post si apoi le dati prin biscuiti sfaramati. Deasupra turnati ciocolata cu o lingurita si apoi ornati cu capsuni si frunzulite de menta.
 
Pentru a prepara ciocolata de post incalziti uleiul de cocos, adaugati cacaoa, vanilia, sarea si mierea. Amestecati bine pana cand toate ingredientele se combina si obtineti o pasta de consistenta ciocolatei topite.
 
 
 
Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu