Web Toolbar by Wibiya

luni, 22 iulie 2013

Inghetata baclava

Dupa cum, deja, v-am obisnuit in fiecare luna particip la provocarea Bucatar Curajos . Propunerea pentru desertul din aceasta luna a venit de la Cosmin si Daiana Ordean pe care eu i-am cunoscut virtual datorita acestei provocari si va invit si pe voi sa ii vizitati. "Simpul si bun" este deviza lor, iar reteta Inghetata de ciocolata pe care ne-au propus-o se incadreaza perfect.
Eu nu am facut inca aceasta inghetata pentru ca o parte a familiei mele sarbatoreste Ramadanul si obicieiul lor este sa consume doar mancare si dulciuri traditionale.  Asa ca am incercat sa fac ceva care sa se potriveasca cu sarbatoarea lor si sa se incadreze si in tema provocarii.
Iata ce mi-a iesit.
Ingrediente:
70 g fulgi de migdale
70g seminte de susan
100 g tahini (pasta de susan)
100 g melasa
300 g pulpa de banane
crocantul de migdale
1/2 cana migdale
1/4 cana seminte de susan
2-3 linguri melasa
1/2 foaie de placinta(obtional)
Preparare:
Modul de preparare este foarte simplu. Se pun fulgii de migdale si semintele de susan intr-un food processor si se mixeaza totul pana devine un praf fin. Se adauga peste acest praf tahini, melasa si bananele pasate cu o furculita. Se mixeaza din nou pana cand toate ingredientele se combina iar pasta obtinuta are consistenta unei smantani lichide. Se trece aceasta pasta printr-o sita pentru a ramane cu un amestec foarte fin.
Eu nu am aparat de inghetata asa ca am folosit metoda clasica. Am pus amestecul intr-o caserola si l-am pus in congelator avand grija sa-l bat cu mixerul dupa o ora. Am repetat operatiunea de 4 ori, adaugand la final jumatate din crocantul de migdale. L-am lasat in congelator pana a doua zi.
Crocantul de migdale se pregateste in felul urmator. Se sfarama migdalele si se amesteca cu semintele de susan si cele 2-3 linguri de melasa pana cant toate sunt invelite bine in lichid. Se transfera apoi pe o hartie de copt si se pun intr-o tava care se da la cuptor la 180C pentru 10 minute. Se scoate tava si se lasa la racit, apoi se rupe crocantul in bucatele.
Jumatate se va pune in inghetata iar jumatate se amesteca cu foaia de placinta coapta si ea 7-10 minute la 180C.
In momentul servirii se ia cu o lingura inghetata, se tavaleste prin crocantul de migdale amestecat cu foaia de placinta si se pune in cupe. Se poate adauga obtional miere sau melasa pentru decor.
Sper sa incercati aceasta reteta. Noua ne-a placut foarte mult. 
Pofta buna!
Nu uitati de pagina de facebook Saffron & Dates ca sa aflati primii ce postez sau mici trucuri si sfaturi in bucatarie.

2 comentarii:

  1. Multumesc mult - sper sä am o särbätoare a Cräciunului si mai frumoasä! IR

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc si eu. Multumesc pentru vizita si te mai astept. Sarbatori fericite!

      Ștergere